Matador - Hectorra 5 88H XL
- 185
- Šírka
- 60
- Profil
- R15
- Priemer
- Sezóna:
- Letná
- Typ vozidla:
- Osobné
- index rýchlosti:
- H = max 210 km/h
- index nosnosti:
- 88 = max 560 kg
Horúca novinka pre rok 2023
Sú to nové letné pneumatiky Matador Hectorra 5
Značka Matador má medzi pneumatikami pre slovenských vodičov také postavenie ako Kofola alebo Karička v potravinách. Považujeme ju za „našu“ značku a zaraďujeme do kategórie produktov s ľudovými cenami, aj keď to už dávno neplatí.
Matador už vyše 115 rokov úspešne vyvíja a vyrába pneumatiky, na ktorých jazdí milióny zákazníkov. Začlenením sa do skupiny koncernu Continental, získal silnú podporu od jedného z najväčších výrobcov pneumatík na svete.
Značka prechádza modernizáciou a prichádza s novou letnou pneumatiku s jednoduchým označením Hectorra 5.
Aj keď Hectorra nie je nový názov pre letnú pneumatiku Matador, predsa len sa niečo zmenilo.
Matador už nebude používať označenie MPxx a skočili z poradového čísla 3 rovno na číslo 5. takže kým ste starší model poznali pod názvom Matador MP47 Hectorra 3, nový model sa bude predávať ako Matador Hectorra 5.
Prečo sa vynechalo označenie MPxx sa dá jednoducho vysvetliť – názov bolo potrebné skrátiť a zjednodušiť. Prečo ale rovno 5 a nie 4.
Symbolika – číslo štyri je v ázijských krajinách považované za nešťastné. Výrobcovia sa snažia vyvarovať aj symbolike a preto číslo 4 často preskakujú.
Pri vývoji sa Matador zameral na vylepšenie takých vlastností aby výsledkom bola letná pneumatika s nízkou hlučnosťou, dobrou priľnavosťou na mokru a nízkym valivým odporom. Celý rad letných pneumatík pokryje jeden vzor dezénu, ktorý sa bude vyrábať s 3 alebo 4 drážkami.
Dizajn letnej pneumatiky Hectorra 5
Bočnica novej pneumatiky je zvýraznená 3D štruktúrovaným vzorom a nadpismi Matador Hectorra 5 a Matador + rozmer. Jednoduché a informujúce o podstatných údajoch.
Dezén pokračuje v ceste svojho predchodcu s miernymi úpravami, ktoré zabezpečujú práve lepšiu priľnavosť na mokrej vozovke.
Matador Hectorra 5 – štítok EU
Nová Hectorra 5 bude mať nasledovné označenia na štítku EU:
- valivý odpor v triede C (95%) / D (5%)
- výkon za mokra v triede B
- vonkajšia hlučnosť v triede B
Spoľahlivý výkon na mokrej vozovke
V dezéne pribudli drážky, ktoré sú kvôli lepšiemu výtlaku vody spod pneumatiky, odlišné na vnútornej a vonkajšej strane. Vnútorná strana pneumatiky má viac rôznych drážok a lamiel. Oproti tomu vonkajšia strana ich má menej a je tvorená tzv. „kinked“ lamelami s hlbšou bočnou časťou a plytšou pozdĺžnou časťou.
Pre vodičov tieto zmeny na Matador Hectorra 5 prinášajú efektívnejšie brzdenie a lepšiu priľnavosť pri manévrovaní na mokrej vozovke
Nízka hlučnosť a vysoký komfort
Stredové drážky na oboch stranách pneumatiky majú v dezéne prvky s tvarom stopy. Kombinácia úzkych drážok s lamelovým systémom orientovaným viac do pozdĺžneho smeru v stredových rebrách má zaručiť zníženie hluku.
Nízky valivý odpor a vysoký kilometrový výkon
Ako sme už viackrát písali, výrobcovia, ktorí investujú aj do zmesí behúňa, vedia vyrobiť pneumatiky s veľkým kilometrovým dojazdom. Tak je to aj pri Matador Hectorra 5, kde sa použila nová generácia zmesi behúňa obohatená oxidom kremičitým s najnovšou technológiou polymérov.
Takto matador zaistil pre Hectorra 5 vysoký kilometrový výkon a samozrejme aj nízky valivý odpor.
Letná pneumatika Hectorra 5 sa bude vyrábať v rozmeroch
Všetky veľkosti budú dostupné od decembra 2022 do marca 2023
Letná pneumatika na prvý pohľad nezaujme vzorom dezénu, ale to je pri pneumatike, ktorá nevybočuje z cesty svojich predchodcov príznačné. Dôležitejšie sú údaje, ktorými sa snaží Matador presvedčiť o kladoch novej pneumatiky. Bočnica je jednoduchá čo sa nám páči. Celkovo letná pneumatika Matador Hectorra 5 neprekvapuje svojím dizajnom a vodiči nebudú mať problém prejsť z Hectorra 3 na novší model.
Musíme si počkať ešte na cenu, ale tiež neočakávame zázraky a po dvojročnom zdražovaní už asi nebude Matador lacná pneumatika. A aj keď sa všetky vylepšenia výrobcu potvrdia v prevádzke, je možné že Matador svojou cenou bude musieť čeliť veľkej konkurencii a to aj z radou stredného segmentu.
zdroj: Continental