Reklamačný poriadok
- Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol
zakúpený len u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
- V prípade ak vlastnícke právo ešte
neprešlo k predávajúceho na kupujúceho, predávajúci si v zmysle
platnej legislatívy reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle §
151 Občianskeho zákonníka.
- Na všetko ponúkaný tovar sa poskytuje
záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak.
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti
alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne
v deň jeho prevzatia.
- Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť
bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení závady.
- Kupujúci ma právo uplatniť si u predávajúceho
záruku len na tovar, ktorého poškodenie zavinili predávajúci, dodávateľ
alebo výrobca a vzťahuje sa naň záruka.
- Právo na záruku zaniká v prípade,
že
- k závade došlo mechanickým
poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
- nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom,
spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
- používaním tovaru v podmienkach,
ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými
vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru,
- zanedbaním starostlivosti a údržby
o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným
zaťažovaním,
- používaním tovaru v rozpore
s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami,
technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením
záručných podmienok.
- k závade došlo mechanickým
poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
- Zo záruky sú taktiež vyňaté chyby, ktoré
vznikli pri živelnej pohrome.
- Záruka sa nevťahuje taktiež i na
bežne opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru.
Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa
reklamovať.
- Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na
našu adresu uvedenú nižšie avšak nie na dobierku alebo osobne doniesť na
kontaktnú adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy
nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať
doporučene, prípadne ako poistnú zásielku.
- Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie
a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo
vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej podania na
poštovú prepravu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť
bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení
reklamácie.
- Predávajúci je povinný určiť spôsob
vybavenia reklamácie do 3 dni od začiatku reklamačného konania.
V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného
konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci
ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma
kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma
za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
- Práva kupujúceho pri uplatňovaní
reklamácie:
- pri odstrániteľnej chybe má kupujúci
právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas.
O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže
požadovať namiesto o opravy vady (opravy) výmenu chybnej veci za
bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na
cenu tovaru alebo závažnosť chyby,
- pri výskyte neodstrániteľnej chyby,
ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má kupujúci právo buď na
výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí)
- v prípade, že má vec súčasne
najmenej tri chyby, ktoré bránia v riadnom užívaní, má spotrebiteľ
právo na výmenu tovaru alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy (vrátenie
peňazí). Také isté právo ma kupujúci aj sa na veci vyskytne rovnaká
chyba, ktorá bola už dvakrát opravovaná a tretíkrát bola vec
zasielaná na reklamáciu.
- Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak
sa skonči reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho
výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie
plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
- pri odstrániteľnej chybe má kupujúci
právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas.
O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže
požadovať namiesto o opravy vady (opravy) výmenu chybnej veci za
bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na
cenu tovaru alebo závažnosť chyby,
- Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť
obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri
preberaní tovaru, nakoľko tovar pri preprave sa môže poškodiť, odporúčame
kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti
dopravcu. Vašim podpisom kuriérovi prehlasujete že obal je nepoškodený.
- Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so
spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva,
že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho
o žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie
zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania,
spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom
riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s
prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená
právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia
sporov vedenom Ministerstvom spravodlivosti Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s),
pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov
alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ
zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu
využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových
stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
- Tieto reklamačné podmienky sú
neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok ,
a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez
predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.